Skip to content

Idrettslaget Havdur er bygget rundt tre verdier; idrettsglede – samhold – dugnadsånd.
Havdur er avhengig av dugnad innsatsen fra frivillige, sine medlemmer og foresatte for å kunne tilby idrettsaktiviteter i Sørabygda.
Vi håper alle som er tilknyttet idrettslaget vårt ser verdien i slikt arbeid.
Hvis alle er med, blir dugnadene mer overkommelige.

Dugnad er også en sosial sammenkomst og nytt vennskap skapes.
Sørabygda – det er bare gode folk her – velkommen til dugnad store og små.

Dugnadsoppgaver.
Medlemmer / for barn under 15 år så gjelder dette foresatte.
Bidra på en positiv måte slik at 10- 15 timer dugnad pr år blir kjekke for deg og andre i klubben.
Ulike dugnad/aktiviteter blir tildelt via lagleder osv.
Sammen skaper vi idrettsglede – samhold – dugnadsånd

ALLE lagdugnader skal godkjennes av styre i gode tid før oppstart av dugnaden.
NB! Ingen lag har lov å ha salgsdugnader i mai, oktober eller november- disse mnd er forbeholdt klubbdugnad. 

Januar-2024
Flaskeinnsamling
Lag: Gro/ J15 Håndball

Februar:
Flaskeinnsamling:
Håndball G15 Linn Albrigtsen

Stangeland Arena – vaske og rydde i hallen/garasjen)
Ansvarlig: Dugnadsansvarlig  i fotball.
Deltar: Fotball

Mars:
Flaskeinnsamling:

April:
Flaskeinnsamling:
Fotballjenter 2010/11- Siv Maren

Fotball jenter 17/ G2010 Skrapelodd Spond

Mai
Vårrengjøring Havdurhuset inne og ute
Vårrengjøring Stangeland Arena inne og ute
Ansvar: Dugnadsansvarlig håndball og fotball
Deltar: Alle

April/Mai: 
Salgsdugnad: Bambus produkter
Ansvar: HS
Deltar: Alle i klubben

Mai:
Flaskeinnsamling:
Lag: Håndballjenter 2011 Veronica Stangeland

Juni:
Flaskeinnsamling:
Lag:

Dragefestivalen – Parkeringsvakta venter på dato….
Ansvar: Håndball gruppen
Deltar: Håndball

Tine Fotball skole
Ansvar: Fotball gruppen
Deltar:

Juli:
Flaskeinnsamling:

August:
Flaskeinnsamling:
Lag:

Dato xxx
Høst rengjøring ute Havdur huset og Stangeland Arena
Ansvar: Dugnadsansvarlig fotball og håndball
Deltar: Klubbdugnad – alle

September:
Flaskeinnsamling:
Håndball J2012 Mona

Skrapelodd
Fotball J15 Siv Maren

Oktober:
Flaskeinnsamling:
J2010 – Fotball- Siv Maren,

Loddbøker/Salgsdugnad for alle i klubben.
Dato 14.10 til 11.11.

Ansvar: Hovedstyret
Deltar: Alle i klubben- Fotball- Håndball- ball skolen og Hålandslaget.
Alle får utlevert 1 stk lodd bok – er det familie som har flere barn i Havdur – så er det max 2 stk loddbøker pr fam.

Medlemmer som er aktive i håndball og fotball skal i år motta lodd bok fra FOTBALL

Info til lag ledere / trenere / oppmenn osv.
se info om gevinster: Gevinster 2024 publisert 14102024
Info til de som selger lodd: Info til Loddselgerne om loddsalg og vipps
Til lagledere :Til lagledere oversikt over hvem som har loddbøker

Dato:4/11/24
Salgs dugnad Bambusa
Deltar: Alle i Havdur.

Dato : November
Havdurknotten
Ansvar: Leder for Havdurknotten.
Deltar :Fotballgruppen

Stavanger Forum dugnaden
Ansvar: Alexander Eriksen
Deltar: Klubbdugnad – for alle.
invitasjon på Spond til alle.

November:
Pante dugnad.
Lag: Håndball J2011- Siri Gloppen

Barnedisko i Havdurhuset / Håndballgruppen. ( gruppen fordeler hvilke lag som har ansvaret for diskoen)

  1. nov.
  2. des.

Desember:
Flaskeinnsamling:

14.Desember: publisert i FB grupper 02.08.2024.
Dugnad: Har Havdur anledning til å stille med 2 salgsboder og selge varm drikke til Vinterbad på Ølberg 14.desember. kl 9-12. ? Det forventes mellom 200-300 stk – folk som bader/tilskuere. Fortjenesten – på salg av drikke – går til lagene som tar denne dugnaden. Hvis dere ønske å selge småkaker også – så går det helt fint. Vi trenger 1 lag fra Håndball og 1 lag fra Fotballgruppe som plassere seg i hver sin del av stranden.
En kjekke lagdugnad for ungdomsavdelingen 🙂
mvh Linda Daglig leder i Havdur.

NB! Ingen lag har lov å ha salgsdugnader i Mai, oktober eller november- disse månedene er forbeholdt klubbdugnad fra hovedstyret.
Alle lag salgs dugnader skal søkes om til styret – for godkjenning.

Dugnad 2025

Ønsker laget ditt å selge Spond Skrapelodd i 2024/25 Spond – sendt mail til daglig leder, så tildeler vi mnd. etter hvert oversikt nederst på denne siden.
Mail: Daglig-leder@havdur.no
Navn på laget:
Ønsker mnd?

Ønsker ditt lag pante dugnad.? 

Se om det er ledig nedenfor 🙂
Navn på laget:
Søker om måned:
kontakt daglig leder.

Ønsker ditt lag flaskeinnsamling – sende en melding til daglig leder så skriver vi deg opp.

Alle lag har mulighet til å «søke» om en pante dugnad pr år.
Lage som har fått tildelt pante dugnad  – må melde i fra i gode tid hvis de ikke skal gjennomføre dugnaden, slik at andre lag kan overta.
Hvis det er en måned hvor ingen lag har meldt seg- så kan tidligere lag få tildelt en ny pante dugnad

Flaskeinnsamling/pantedugnad er en flott måte å samle inn penger på og er en viktig inntekt i Havdur.
Vi ser at det er et stort behov for flere lag å gjøre noen ekstra for lagbyggingsaktiviteter, sosiale tilstelninger, egenandel til reiser på turneringer osv.
Vi ønsker å hjelpe alle lag som har behov for å «fylle opp lagkassen» sin med det.
Pante dugnaden  vi har ved pr i dag ved Havdurhuset overtar nå lagene.

Dvs. All inntekt ved flaskeinnsamlingen/pante dugnaden går til laget ditt. (* se info nedenfor)
Dere bestemmer selv om dere vil stå ved Havdurhuset eller om dere vil gå på dørene i byggefeltet, om dere vil samle inn privat i familien osv..
Vi ønsker at barn og unge selv skal engasjerte i «egne dugnad» når det er anledning til det.
Alle lag som ønsker å benytte seg av flaske innsamling/pante dugnad – sender en «søknad» til daglig leder.

Inntekt ved dugnad: Rutine for lagkasser – se info under ØKONOMI/LAGKONTO

Info til medlemmene:
En gir ikke medlemmene anledning til å kjøpe seg fri fra dugnad.
Det forventes at medlemmene / foresatte bidrar med dugnad inntil 10 – 15 timer pr. år.

Idrettslaget er avhengig av at medlemmene bidrar.
Videre forventes det at medlemmene selger lodd for klubben/salgsdugnad
Alle dugnadsinntekter tilfaller klubben.

Ved betalte dugnader kan gruppene bestemme at deler av
inntekten (inntil kr 80 pr time) skal godskrives det enkelte medlem.
Dette vil da bli listeført, og oppspart beløp kan benyttes som egenandel på reiser. Beløpene skal stå på idrettslagets konto.
Dersom medlemmet slutter, vil beløpet ikke bli utbetalt, men tilfalle idrettslaget.

«Enkelt lag kan innvilges med inntil kr 10.000 for sponsormidler og i tillegg kr 1.500 per spiller for
dugnadsmidler per kalenderår.

Sponsorinntekter som overstiger kr 10.000 fordeles 60% til laget og
40% til idrettslaget.
Eksempelvis dersom ett lag klarer å skaffe til veie sponsormidler kr 20.000 vil kr
10.000 + kr 6.000 gå direkte til laget og kr 4.000 går til idrettslaget.

Det er totalsummen som gjelder, antall dugnader eller sponsorer er ikke av betydning.
IDRETTSGLEDE – SAMHOLD – DUGNADSÅND
Organisasjonsplan for Havdur IL, vedtatt på årsmøtet 09.02.2012 20

Hovedstyret skal informeres og godkjenne avtalen(e).
Pengene skal benyttes til lagbyggingsaktiviteter og sosiale tilstelninger.
Det er også viktig å presisere at dugnader som fremskaffes av hvert enkelt lag ikke går på bekostning
av de årlige avtalefestede dugnadene som Havdur har inngått. Men at de kommer i tillegg dersom en
ønsker å gjøre noe ekstra for laget

ALLE lagdugnader skal godkjennes av styre i gode tid før oppstart av dugnaden. 

2024/2025
Ønsker ditt lag – Flaskeinnsamling /pante dugnad?
sendt melding til : Daglig_leder@havdur.no

Innleverte Søknader:
Januar 2025 :J2009/10 Håndball / Linda Merete ønsker denne mnd.

Spond Skrapelodd- sendt mail til daglig leder, så tildeler vi mnd. etter hvert. 

Januar:
1.
2.
3.
Februar:
1.
2.
3.
Mars:
1. J2009/10 Håndball – Linda Merete
2.
3.
April:
1.
2.
3.
Mai:
klubbdugnad- Salg av Bambus produkter 

Juni: Fotballgruppen har salgsdugnad
Juni.
1.
2.
3.
Juli
sommerferie

August:
1.
2.
3.
September:
1.
2.
3.
Oktober  og November er klubbdugnad
Salgsdugnad: Bambus sokker + loddsalg. 

Desember:
Flaskeinnsamling.

 

Barnedisko i Havdurhuset 2025. ansvar: Håndballgruppen.
Håndballgruppen fordele datoen selv.

  1. jan.
  2. feb.
  3. mars