Idrettslaget Havdur er bygget rundt tre verdier; idrettsglede – samhold – dugnadsånd.
Havdur er avhengig av dugnad innsatsen fra frivillige, sine medlemmer og foresatte for å kunne tilby idrettsaktiviteter i Sørabygda.
Vi håper alle som er tilknyttet idrettslaget vårt ser verdien i slikt arbeid.
Hvis alle er med, blir dugnadene mer overkommelige.
Dugnad er også en sosial sammenkomst og nytt vennskap skapes.
Sørabygda – det er bare gode folk her – velkommen til dugnad store og små.
Dugnadsoppgaver.
Medlemmer / for barn under 15 år så gjelder dette foresatte.
Bidra på en positiv måte slik at 10- 15 timer dugnad pr år blir kjekke for deg og andre i klubben.
Ulike dugnad/aktiviteter blir tildelt via lagleder osv.
Sammen skaper vi idrettsglede – samhold – dugnadsånd
ALLE lagdugnader skal godkjennes av styre i gode tid før oppstart av dugnaden.
NB! Ingen lag har lov å ha salgsdugnader i mai, oktober eller november- disse mnd er forbeholdt klubbdugnad.
Inntekter for alle klubbdugnader går direkte til innkjøp av drakter, utstyr, turneringer for barn og unge i Havdur.
Dugnader i 2025
Januar:
10.01.Barne Disko: G2012- J2014 Håndball
Flaskeinnsamling : J2009- Lene /Kjersti – Håndball
Februar:
Stangeland Arena – vaske og rydde i hallen/garasjen
Ansvarlig: Dugnadsansvarlig i fotball.
Deltar: Fotball
10.02. Barne Disko ansvar : Håndball
Flaskeinnsamling:
Skrapelodd:
Annet:
Mars:
12.mars Barne disko J2009/2010 og J2016 tar ansvar for disko
Flaske innsamling: G2010 / Gry Vigdel
Skrapelodd:
Annet:
April:
Flaske innsamling:
Skrapelodd:
Annet:
April/Mai
Vårrengjøring Havdurhuset inne og ute
Vårrengjøring Stangeland Arena inne og ute
Ansvar: Dugnadsansvarlig håndball og fotball
Mai.
Salgsdugnad:
Deltar: Alle
Ansvar: HS
Deltar: Alle i klubben
Flaske innsamling: Fotball 2010- Siv Maren
Skrapelodd: ingen lag har anledning til å ha skrapelodd i denne med,
Annet:
Juni:
Flaskeinnsamling:
Lag: Håndball G2012 Helle klepp
Skrapelodd:
Annet:
Dragefestivalen – Parkeringsvakta evt kiosk
Ansvar: Håndball gruppen
Deltar: Håndball
Tine Fotball skole
Ansvar: Fotball gruppen
Deltar:
August:
Høst rengjøring ute Havdur huset og Stangeland Arena
Ansvar: Dugnadsansvarlig fotball og håndball
Deltar: Klubbdugnad – alle
September:
Flaske innsamling:
Skrapelodd:
Annet:
Oktober:
Flaske innsamling:
Annet:
oktober -Loddbøker/Salgsdugnad for alle i klubben.
Dato ;
Ansvar: Hovedstyret
Deltar: Alle i klubben- Fotball- Håndball- ball skolen og Hålandslaget.
Alle får utlevert 1 stk lodd bok – er det familie som har flere barn i Havdur – så er det max 2 stk loddbøker pr fam.
Medlemmer som er aktive i håndball og fotball skal i år 2025 motta lodd bok fra Håndball avd.
Info til lag ledere / trenere / oppmenn osv.
se info om gevinster:
Info til de som selger lodd: Info til Loddselgerne om loddsalg og vipps
Til lagledere :Til lagledere oversikt over hvem som har loddbøker
November
Havdurknotten
Ansvar: Leder for Havdurknotten.
Deltar :Fotballgruppen
Stavanger Forum dugnaden
Ansvar: Alexander Eriksen
Deltar: Klubbdugnad – for alle.
invitasjon på Spond til alle.
Flaske innsamling:
Annet:
Desember:
Flaske innsamling:
Annet:
NB! Ingen lag har lov å ha salgsdugnader i Mai, oktober eller november- disse månedene er forbeholdt klubbdugnad fra hovedstyret.
Alle lag salgs dugnader skal søkes til styret i god tid – for godkjenning.
Dugnad 2025-Dugnad 2025-Dugnad 2025-Dugnad 2025-
Ønsker laget ditt å selge Spond Skrapelodd i 2025 Spond – sendt mail til daglig leder, så tildeler vi mnd. etter hvert oversikt nederst på denne siden.
Mail: Daglig-leder@havdur.no
Navn på laget:
Ønsker mnd?
Ønsker ditt lag pante dugnad.?
Se om det er ledig ovenfor?
Navn på laget:
Søker om måned:
kontakt daglig leder.
Ønsker ditt lag flaskeinnsamling – sende en melding til daglig leder så skriver vi deg opp.
Alle lag har mulighet til å «søke» om en pante dugnad pr år.
Lage som har fått tildelt pante dugnad – må melde i fra i gode tid hvis de ikke skal gjennomføre dugnaden, slik at andre lag kan overta.
Hvis det er en måned hvor ingen lag har meldt seg- så kan tidligere lag få tildelt en ny pante dugnad
Flaskeinnsamling/pantedugnad er en flott måte å samle inn penger på og er en viktig inntekt i Havdur.
Vi ser at det er et stort behov for flere lag å gjøre noen ekstra for lagbyggingsaktiviteter, sosiale tilstelninger, egenandel til reiser på turneringer osv.
Vi ønsker å hjelpe alle lag som har behov for å «fylle opp lagkassen» sin med det.
Pante dugnaden vi har ved pr i dag ved Havdurhuset overtar nå lagene.
Dvs. All inntekt ved flaskeinnsamlingen/pante dugnaden går til laget ditt. (* se info nedenfor)
Dere bestemmer selv om dere vil stå ved Havdurhuset eller om dere vil gå på dørene i byggefeltet, om dere vil samle inn privat i familien osv..
Vi ønsker at barn og unge selv skal engasjerte i «egne dugnad» når det er anledning til det.
Alle lag som ønsker å benytte seg av flaske innsamling/pante dugnad – sender en «søknad» til daglig leder.
Inntekt ved dugnad: Rutine for lagkasser – se info under ØKONOMI/LAGKONTO
Info til medlemmene:
En gir ikke medlemmene anledning til å kjøpe seg fri fra dugnad.
Det forventes at medlemmene / foresatte bidrar med dugnad inntil 10 – 15 timer pr. år.
Idrettslaget er avhengig av at medlemmene bidrar.
Videre forventes det at medlemmene selger lodd for klubben/salgsdugnad
Alle dugnadsinntekter tilfaller klubben.
Ved betalte dugnader kan gruppene bestemme at deler av
inntekten (inntil kr 80 pr time) skal godskrives det enkelte medlem.
Dette vil da bli listeført, og oppspart beløp kan benyttes som egenandel på reiser. Beløpene skal stå på idrettslagets konto.
Dersom medlemmet slutter, vil beløpet ikke bli utbetalt, men tilfalle idrettslaget.
«Enkelt lag kan innvilges med inntil kr 10.000 for sponsormidler og i tillegg kr 1.500 per spiller for
dugnadsmidler per kalenderår.
Sponsorinntekter som overstiger kr 10.000 fordeles 60% til laget og
40% til idrettslaget.
Eksempelvis dersom ett lag klarer å skaffe til veie sponsormidler kr 20.000 vil kr
10.000 + kr 6.000 gå direkte til laget og kr 4.000 går til idrettslaget.
Det er totalsummen som gjelder, antall dugnader eller sponsorer er ikke av betydning.
IDRETTSGLEDE – SAMHOLD – DUGNADSÅND
Organisasjonsplan for Havdur IL, vedtatt på årsmøtet 09.02.2012
Hovedstyret skal informeres og godkjenne avtalen(e).
Pengene skal benyttes til lagbyggingsaktiviteter og sosiale tilstelninger.
Det er også viktig å presisere at dugnader som fremskaffes av hvert enkelt lag ikke går på bekostning
av de årlige avtalefestede dugnadene som Havdur har inngått. Men at de kommer i tillegg dersom en
ønsker å gjøre noe ekstra for laget
ALLE lagdugnader skal godkjennes av styre i gode tid før oppstart av dugnaden.
2025
Ønsker ditt lag – Flaskeinnsamling /pante dugnad?
sendt melding til : Daglig_leder@havdur.no
Innleverte Søknader:
Januar 2025 :J2009/10 Håndball / Linda Merete ønsker denne mnd.
Mai 2025: J2010 / Fotball/ Siv Maren ønsker denne mnd.
Juni 2025 G2012/ Helle Klepp ønsker denne mnd.
Spond Skrapelodd- sendt mail til daglig leder, så tildeler vi mnd. etter hvert.
Januar:
Februar:
Mars: J2009/10 Håndball – Linda Merete
April:
Mai: klubbdugnad-
Juni: Fotballgruppen har salgsdugnad
Juli: sommerferie
August:
September:
Oktober og November er klubbdugnad
Salgsdugnad: xxx+ loddsalg.
Desember:
Barnedisko i Havdurhuset 2025. ansvar: Håndballgruppen.
Håndballgruppen fordele datoen selv.
- jan. G2012 og J2014 ansvar for disko
- feb
- .mars Barne disko J2009/2010 og J2016